I och efter den tid som flytt

När jag nu levt I min egen lilla bubbla för en tid så blir det att upptäcka världen på nytt när man väl börjar bli lite mer stadig i benen och orkar se sig omkring. Det har hunnit bli över 40 grader i Hanoi. Fruktansvärt. Solen skiner hela tiden så man tror man ska får värmeslag. Förutom igår då det var molnigt och svalare efter regnet. Jag har hamnat i mathimlen igen i en butik som ligger 500 m från där jag bor. De säljer en massa olika bröd. Igår köpte jag knäckebröd så att det kändes i plånboken men någon lyx får man ha. Sedan köpte jag Orangina som alltid får mig att tänka på Frankrike.

Jag har ordnat så att Madame L som är hushållerska hos L & P också lagar mat till mig eftersom min spis inte verkar funka; den luktar bara konstigt. Jag är nu väldigt trött på att vara sjuk. För vad har jag gjort de senaste två veckorna? Lagt över 4.000.000 dong på sjukhusvistelser vilket är ca 2000 skr, räknat sprickor i taket och stoppat i mig en massa piller så man undrar om levern tar illa vid sig.

The Rolling Stones – ”Satisfaction”

Lämna en kommentar

Under Vardagen

Lämna en kommentar