Midsommarhelg

Allt har handlat väldigt mycket om mat den här veckan. Det blev ingen traditionell midsommarmat eller firande på ambassaden eftersom många åkt hem nu. Midsommar firades  iaf med pommes, restaurangmat och glass med levande ljus. På lördagen var jag på bio själv – killen i kassan frågade om jag ville ha två biljetter och tittade konstigt på mig när jag svarade en. Sex and the city 2 blev det – mest för att se om den verkligen var så dålig som ”worn out as your 1998 flip-flops” som en kritiker sa, än att jag verkligen ville se den. Filmen var helt okej. Sedan har jag köpt nya skor och ätit väldigt söt passionfrukt mousse.  Vi var också på ett yoghurt ställe där man kunde toppa med färsk frukt. Jag har också tagit reda på varför taxichaufförer förvarar en ananas i bilen och det handlar inte om något vidskepligt som jag tidigare spånat om – det handlar helt enkelt om att det dofta gott, punkt slut. Det känns konstigt att jag är hemma om en vecka.

På måndagen hyrde vi en svantrampbåt på Westlake i solnedgången.

 A Camp – ”I signed the line”

Lämna en kommentar

Under Vardagen

Lämna en kommentar